How PR or HR are you?

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How PR or HR are you?

The process of finding a job has moved on from the days when you could only head down to the local job centre or spend your time checking the jobs pages in the newspapers to find something. Today, thanks to the internet, there is an abundance of employment websites, recruitment agencies, job focussed networking sites and sites to upload your CV onto.

For people focused on building a career in a specific field to fulfil their need for personal satisfaction however, it is rather more difficult to find a position which can continue to help them follow their chosen path. This is true even for well qualified, experienced professionals.

Although employers can utilize the power of the internet to advertise their personnel needs on the company website, employment websites and in the traditional media, there is never any guarantee that they will reach the best people for their business.

One alternative which can meet the needs of both employee and employer alike is to use the power of PR to aid in the recruitment process. By working with a public relations company, a company can not only raise its profile with the general public by using newsletters and press releases, but also in a more targeted way through the use of industry focused articles. The result? A cost-effective means of communicating corporate information directly to those people who are most interested in the field in which the company operates. In other words, prospective employees.

Individuals can turn this information to their advantage by picking up on the PR releases and contacting the company directly. Although there may be no immediate guarantee of a job, the fact that a relationship has now been established means that if a suitable opening arises in the future, the person could stand more chance of being recontacted. This initial direct approach, can open the door to dialogue and this ongoing contact can help companies to recruit the best people.

There is still a role for using traditional methods to find your dream career, but at the same time, PR can help put businesses in contact with people who match their needs either now or in the future.

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Quand le RH rencontre le RP

On peut dire aujourd’hui, que le temps o๠les demandeurs d’emploi devaient faire la queue devant le bureau régional de placement ou feuilleter les journaux, est considéré comme obsolète et révolu avec l’apparition d’internet et des nouvelles technologies.

Il a cédé assurément la place aux chasseurs de têtes, aux agences de placement en ligne o๠l’on peut télécharger un curriculum vitae et toutes les informations personnelles, à  une multitude de sites dédiés à  la recherche d’emploi ainsi qu’à  des sites de réseautages. Cependant, la quête d’un travail sur la toile, d’un côté, peut s’avérer un exercice frustrant et non productif pour un nombre incalculable de demandeurs d’emploi. De l’autre côté, même si les employeurs utilisent facilement Internet pour publier leurs besoins en ressources humaines, ils n’ont cependant aucune garantie de pouvoir recruter le bon candidat.

Afin de joindre l’utile à  l’agréable, une nouvelle alternative s’offre aux demandeurs d’emploi et aux employeurs. Il s’agit de pouvoir faire bon usage de la force du RP comme une aide et un levier subsidiaire dans le processus de recrutement. En effet, Les entreprises qui travaillent en synergie avec les sociétés spécialisées en Relations publiques ont une meilleure visibilité grâce à  la publication de leur communiqué de presse et leurs lettres d’informations.

Cette union est favorable pour les chercheurs d’emploi, car ils peuvent exploiter ces informations pour leurs propres avantages et cibler directement l’entreprise susceptible de les intéresser. Ce procédé ne garantit toutefois pas un engagement immédiat, mais permet dans un premier temps d’avoir un premier contact et une ouverture potentielle qui peut permettre aux entreprises de trouver la perle rare qu’ils cherchent.

Le pouvoir des Relations Publiques s’impose comme un outil complémentaire que les chercheurs d’emploi peuvent ajouter aux autres outils traditionnels lors de leurs démarches de recherche d’emploi.

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