The Strategic HR Coach

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The New Human Resources Coaching Role.

Coaching has traditionally been seen by Human Resources as just being about helping people improve their ability and knowledge in dealing with people. In fact, HR coaching could have much more significance to today’s managers and executives.
Coaching aims to help executives and managers perform as well as they can in terms of their leadership role in their organisation. For HR coaches, this can include managers and supervisors throughout the hierarchy of the organisation.

In the past, HR coaching has always involved asking leaders to think about the impact of the decisions they have taken and provide advice on the impact of their behaviour and what could have been a better course of action.

Today’s challenge for HR professionals is to work more closely with managers to more specifically target their personal development – something which has usually been done by external consultants but which can be a real plus for the CV of the internal HR person.

According to Christina Zelazek, a Director of Human resources from Oregon, USA, in order for this relationship to work, it is essential for the HR professional to have the trust of the executive. This trust can be earned through the HR professional’s behaviour and suggestions so the executive doesn’t feel embarrassed about seeking help, is reassured of the coach’s motives and also knows that they will be treated with the utmost confidentiality.

One advantage of using an internal HR coach is their intimate knowledge of the company and the manager’s impact in it. However, this can also be an impediment to them finding new internal clients.

Since executives often receive coaching rather than training, they need to get more than just organisational feedback and so HR professionals must know about management and behavioural theory and tools. In addition, they must be able to deliver goal-setting strategies, follow-up, organisation and proficient communication skills.

Finally, for the organisation itself, the HR manager can be the focal point for co-ordinating coaching and as such, monitor expenditure, ensure external coaches are properly qualified and help assess and set coaching results.

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Le coach stratégique des ressources humaines
Qu’implique ce nouveau type de coaching dans les ressources humaines ?

Le coaching en RH ne consiste pas simplement à aider les cadres à accroître leurs compétences managériales. Tel qu’il est pratiqué aujourd’hui, le coaching peut avoir des implications bien plus importantes pour le management.

Le coaching a pour but d’aider les managers et les cadres à diriger l’entreprise en mettant en valeur leur leadership. Le coach professionnel des RH peut intervenir à tous les niveaux de l’encadrement.

Traditionnellement, un coach s’impliquait dans les décisions que devaient prendre les managers et leur apportait des conseils sur l’impact de leur comportement et les moyens d’améliorer leur manière d’agir.

Dans son nouveau rôle, le coach fait équipe avec le manager pour se concentrer sur son développement. Auparavant ce rôle était le plus souvent dévolu à un consultant externe, pourtant de grandes opportunités existent pour le professionnel des RH qui voudrait développer ce rôle à l’interne. Acquérir cette compétence peut même s’avérer un plus dans sa carrière!

Selon Christina Zelazek, directrice des RH de MHA (Oregon, USA), une relation de confiance entre le coach des ressources humaines avec les cadres est indispensable de même que sa crédibilité. Cette relation de confiance aidera d’autant plus le manager à venir chercher de l’aide auprès du coach grâce à ses suggestions et son comportement. Les personnes que vous coachez doivent sentir que vous travaillez dans leur meilleur intérêt et en toute confidentialité.

Un des avantages de confier cette tâche à un responsable interne des RH est sa connaissance intime de l’organisation de l’entreprise. Enfin, le coaching doit aider le manager à poursuivre son potentiel de développement.

Le coach doit aussi disposer d’une vaste palette d’instruments permettant de donner un feedback impartial au manager. Sans parler de ses connaissances en management et en comportement ! Viennent ensuite inévitablement de fortes compétences en communication et une très bonne organisation.

Le rôle du DRH sera de coordonner et d’unifier le processus de coaching : allocation des ressources, vérification des compétences et références des coaches, vérification des résultats.

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