Les professionnels de GBNews.ch s'allient à la puissance des technologies en intelligence artificielle générative, pour informer la communauté des affaires et le grand public, des dernières tendances et des évolutions du marché de l'emploi.

Agenda

Anatomie, une immersion ...

Du 16 avril 2025 au 17 avril 2026

"Afrosonica - Paysages ...

Du 16 mai 2025 au 4 janvier 2026.

Noël au Quai ...

Du 20 novembre au 24 décembre 2025

Semaine du climat ...

Du 24 novembre au 7 décembre 2025

Black Movie 2026 ...

Du 16 au 25 janvier 2026

Why you need a Business Travel Manager

Écrit par Deborah Lavanchy
Paru le 21 juin 2018

Even in the days of advanced technology where meetings can be organized by Skype, many businesses rely on face-to-face meetings with their clients or employees prefer visiting their branch offices to consolidate company connections.

Organising this travel - from finding the best flights, hotels and ground transport - can be time-consuming, laborious and costly if done non-professionally. For this reason, businesses need a corporate travel manager to make life easier for staff and keep costs down.

 

What are the responsibilities of a Travel Manager?

A travel manager will ensure that employees go to and from their destinations economically, safely and efficiently. It is crucial that travel managers negotiate with a travel supplier to get the best available rates and be able to manage the travel activities to deliver a customer-oriented service. Travel managers know that the employee needs to be comfortable when travelling so that they can be effective when they arrive at their destination.

Your travel manager will also ensure compliance with the company’s travel policies, so that business trips become systemised, efficient and consistent, as well as providing the best available prices to match the company's budget. Another task is to keep the corporate travel platform updated; this means everything from the airlines that are contracted to what booking class is permitted.

 

Duty of care

Nothing is more important than the well-being and safety of your employees, especially when they are travelling to remote destinations. New opportunities bring new operational challenges so it is vital that the travel manager and the company have the understanding and technology to know the location of its travelling employees. It is important to educate the employees about personal safety and security risks before they travel, and have a reliable contact person in place at all times in the event of an emergency.

Sources:

https://hyryde.com/4-reasons-need-hire-business-travel-manager/

https://www.hugheslimousines.com.au/6-reasons-to-hire-a-corporate-travel-manager/

Photo: Diversity travel

Articles connexes :

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Résumé de la politique de confidentialité
GBNews.ch | Actualités: Emploi, RH, économie, entreprises, Genève, Suisse.

Ce site utilise des cookies afin que nous puissions vous fournir la meilleure expérience utilisateur possible. Les informations sur les cookies sont stockées dans votre navigateur et remplissent des fonctions telles que vous reconnaître lorsque vous revenez sur notre site Web et aider notre équipe à comprendre les sections du site que vous trouvez les plus intéressantes et utiles.

Cookies strictement nécessaires

Cette option doit être activée à tout moment afin que nous puissions enregistrer vos préférences pour les réglages de cookie.

Cookies tiers

Ce site utilise Google Analytics pour collecter des informations anonymes telles que le nombre de visiteurs du site et les pages les plus populaires.

Garder ce cookie activé nous aide à améliorer notre site Web.