Go Nuts for Nuts

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Health tip of the week – Nuts

nutsHi all,

Now that it is finally understood that the fat we eat does not make us fat, we can finally go nuts for nuts and improve our health…

Here are a few of the most common nuts and how they can benefit our health:

  • Hazelnuts to curb hunger
  • Walnuts for heart health
  • Almonds for weight loss
  • Pistachios for the brain
  • Cashews for avoiding osteoporosis
  • Pecans to boost the immune system

To know more : http://www.menshealth.com/health/your-ultimate-nut-guide


Le conseil santé de la semaine : Les noix

Bonjour à tous,

Maintenant qu’il est enfin admis que la graisse que nous mangeons ne nous fait pas grossir, nous pouvons enfin perdre la tête pour les noisettes et améliorer notre santé… Voici quelques-uns des différents oléagineux et leurs bienfaits :

  • Noisettes pour freiner la faim
  • Noix pour la santé cardiaque
  • Amandes pour la perte de poids
  • Pistaches pour le cerveau
  • Cajous pour éviter l’ostéoporose
  • Noix de pécans pour stimuler le système immunitaire

Pour en savoir plus : http://www.e-sante.fr/noix-noisettes-amandes-graines-fruits-secs-gourmandise-sante-en-plus/actualite/567

© Maffboy | Dreamstime.com – Nut Mix Photo

Rowana Statham Rowana Statham

Using the skills I have gained from Management Accountancy to research, analyse and communicate Solutions for a Healthier Lifestyle. Passionate about making healthy, naturally gluten free food which tastes delicious!

https://ch.linkedin.com/in/rowana-statham-0756548

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