Les professionnels de GBNews.ch s'allient à la puissance des technologies en intelligence artificielle générative, pour informer la communauté des affaires et le grand public, des dernières tendances et des évolutions du marché de l'emploi.

Agenda

Anatomie, une immersion ...

Du 16 avril 2025 au 17 avril 2026

"Afrosonica - Paysages ...

Du 16 mai 2025 au 4 janvier 2026.

Noël au Quai ...

Du 20 novembre au 24 décembre 2025

Semaine du climat ...

Du 24 novembre au 7 décembre 2025

Elles. Artistes aborigènes ...

Du 11 décembre 2025 au 19 avril 2026

My TOP 10 takeaways from the Digital Design Days

Écrit par Justine Deridder
Paru le 28 février 2019

My Top 10 Takeaways from Digital Design Days

MY TOP 10
TAKEAWAYS
FROM
DIGITAL DESIGN DAYS

#DDD19

1. PERSONALIZATION MATTERS

More than create an impact and engage consumers, personalization allows a brand to express its purpose, to build a community and therefore to generate greater sales.

CONSUMERPULLPERSONALIZATIONTECHNO-LOGICALPUSH

@Ed Silk @Bulletproof

3 Rs MODELREALRELATIONSHIPREWARD

@Joel Pilger @REVTHINK

2. QUALITY IS THE KEY

Beyond the quality of the design itself - especially in VR - the whole project in every aspect must be top-notch such as handling client relationships or deadlines. More projects don't necessarily imply more income, however quality almost always does.

Check the 3Rs MODEL of Joel Pilger to run a successfull project

3. AN AUDIENCE IS BETTER THAN CUSTOMERS

An audience pays attention and time to your brand, and above all, are trustworthy ambassadors. To build an audience, be niche and know who are your customers.

NICHEOPINIONGIVING VALUEAUTHENTICITYRELATABLEDIALOGUE

@Dot Lung

#learnwithdot

4. FOCUS ON YOUR GENIUS & PURPOSE

Nowadays, customers are looking for transparency and authenticity. Consumers, especially millennials, are engaged and expect brands to have opinions as well as take social actions.

Check the DRAGON'S FORMULA of Dot Lung for gaining and retaining followers on Instagram

5. EXAGGERATE WHAT'S DIFFERENT

As the eye is the filter of main perception, design techniques - such as contrasts, patterns, metaphors - are powerful drivers to grab attention, to be memorized and create emotions leading to sales.

6. ENSURE IN(CONSISTENCY)

More than ensuring consistency between all platforms, design is an effective way to differentiate forms of content. Design guarantees a strong brand identity as well as space for people to express themselves.

IN(CONSISTENCY)

@Ximena O' Reilly

7. DESIGN REVEALS COMPLEXITY

Design can show what is invisible - like a code or a machine - by humanizing technologies and making them accessible.

8. DIGITAL IS MORE THAN JUST MEDIA

Beyond its communicating and selling role, digital is a social and business revolution. It allows a visceral, interactive and expressive relationship with the consumer. The medium isn't anymore the message but the experience is.

9. DUALITY OF TECHNOLOGY

Technology brings out the best and the worst of people. You can express yourself without boundaries but at the same time you are anonymous like an avatar.

GOODBAD

10. DIGITAL IS SOLVING UNMET HUMAN NEEDS

Big data allows the understanding of social, economic and environmental systems. AI can be helpful, especially in the fields of healthcare, education and the environment. Nevertheless, keep in mind that AI works better with human interaction.

Articles connexes :

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Résumé de la politique de confidentialité
GBNews.ch | Actualités: Emploi, RH, économie, entreprises, Genève, Suisse.

Ce site utilise des cookies afin que nous puissions vous fournir la meilleure expérience utilisateur possible. Les informations sur les cookies sont stockées dans votre navigateur et remplissent des fonctions telles que vous reconnaître lorsque vous revenez sur notre site Web et aider notre équipe à comprendre les sections du site que vous trouvez les plus intéressantes et utiles.

Cookies strictement nécessaires

Cette option doit être activée à tout moment afin que nous puissions enregistrer vos préférences pour les réglages de cookie.

Cookies tiers

Ce site utilise Google Analytics pour collecter des informations anonymes telles que le nombre de visiteurs du site et les pages les plus populaires.

Garder ce cookie activé nous aide à améliorer notre site Web.