Les professionnels de GBNews.ch s'allient à la puissance des technologies en intelligence artificielle générative, pour informer la communauté des affaires et le grand public, des dernières tendances et des évolutions du marché de l'emploi.

Agenda

Anatomie, une immersion ...

Du 16 avril 2025 au 17 avril 2026

"Afrosonica - Paysages ...

Du 16 mai 2025 au 4 janvier 2026.

Noël au Quai ...

Du 20 novembre au 24 décembre 2025

Semaine du climat ...

Du 24 novembre au 7 décembre 2025

Elles. Artistes aborigènes ...

Du 11 décembre 2025 au 19 avril 2026

The Connected Event: Geneva Digital Fair 2018

Écrit par Gary Engelbrecht
Paru le 3 mai 2018

l'evenement connecté logoThe annual digital fair that brought together eCom Genève, Swiss IT Business, Retail-Expo.ch and SMARC Genève (Salon du Marketing, de la Communication et de la Relation Client) took place on 24 -25 April at Palexpo conference centre. GBN attended to keep abreast of the latest trends in the digital marketplace.

There were 4,104 visiters to this years fair, a 10 percent increase from last year, with many extremely positive comments on the event.

Swiss IT Business

The IT fair occupied the largest percentage of space. Exhibitors varied widely but many concentrated on cyber security and data protection, data encryption and banking software.

Most companies now propose complete consultancy services, which include secure data storage. From accounting firms to marketing startups, the trend towards cloud storage is clear.

One of the most interesting exhibitions was the demonstration of a cooling system for large computer servers, where the entire server was immersed in oil to dissipate the heat as opposed to the conventional fan method.

Ecom and SMARC

Most exhibitors proposed comprehensive marketing and digitalization services on a monthly subscription basis. Marketing company trends leaned towards e-reputation and analysis of data. Many companies now propose SEO services to improve visibility. These services are proposed on an ongoing basis for multi-nationals or as one-off training for smaller companies.

Conferences and round table talks

The conferences had enormous success at the fair. Eleven conference spaces and two demonstration spaces offered talks throughout the two days of the fair.

The Google Lounge was particularly popular, with the company offering training sessions for its products. These included beginners and advanced sessions for Google Analytics, 360, and Adwords.

As of 2019, the fair will rebrand itself under the new name l’evenement connecté (the LEC).

Articles connexes :

Laisser un commentaire

Votre adresse e-mail ne sera pas publiée. Les champs obligatoires sont indiqués avec *

Ce site utilise Akismet pour réduire les indésirables. En savoir plus sur la façon dont les données de vos commentaires sont traitées.

linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram
Résumé de la politique de confidentialité
GBNews.ch | Actualités: Emploi, RH, économie, entreprises, Genève, Suisse.

Ce site utilise des cookies afin que nous puissions vous fournir la meilleure expérience utilisateur possible. Les informations sur les cookies sont stockées dans votre navigateur et remplissent des fonctions telles que vous reconnaître lorsque vous revenez sur notre site Web et aider notre équipe à comprendre les sections du site que vous trouvez les plus intéressantes et utiles.

Cookies strictement nécessaires

Cette option doit être activée à tout moment afin que nous puissions enregistrer vos préférences pour les réglages de cookie.

Cookies tiers

Ce site utilise Google Analytics pour collecter des informations anonymes telles que le nombre de visiteurs du site et les pages les plus populaires.

Garder ce cookie activé nous aide à améliorer notre site Web.